"Maszyna Smaków" laureatem konkursu "Where Next? Kreatorzy Zmian"

„Maszyna Smaków” laureatem „Where Next? Kreatorzy Zmian”

Mam przyjemność poinformować, że mój projekt „Maszyna Smaków” jest laureatem tegorocznej edycji konkursu „Where Next? Kreatorzy Zmian”, organizowanego przez markę Glenfiddich. Tym samym dostąpił mnie zaszczyt pojawienia się w gronie niezwykłych artystów zaproszonych do współpracy w ramach kampanii „Where Next?”.

Projekt to multimedialne doświadczenie oparte na modelu sztucznej inteligencji wyszkolonym do tworzenia wizualizacji smaków whisky single malt. Na doświadczenie składają się trzy cyfrowe prace: projekcja audio-wizualna, seria obrazów cyfrowych, oraz aplikacja mobilna.

Wszystkie części korzystają z jednego modelu SI, który wyszkoliłem serią ponad 2000 obrazów reprezentujących synestetyczne wizje smaków: kwiatowego, owocowego, pikantnego, słodkiego i dymnego. Na podstawie specyficznych cech każdego ze smaków model tworzy wizualizacje dowolnej mieszanki. Lista smaków nie jest przypadkowa, bowiem przy jej opracowywaniu sugerowałem się jedną z późniejszych interpretacji tzw. „koła smaków whisky” stworzonego przez Charlesa MacLean’a.

Podobnie jak w procesie wytwarzania whisky, tworzenie i dostrajanie modelu SI wymaga zaawansowanej wiedzy, precyzji i umiejętności rzemieślniczych. Myślę, że wykorzystanie SI do interpretacji smaków i tworzenia wizualnych reprezentacji może podkreślić skomplikowany charakter procesu i zdolności mistrzów destylacji, którzy pracują nad wydobyciem unikalnych smaków.

Oprócz tego wykorzystanie SI jako narzędzia do tworzenia wizualnych interpretacji smaku podkreśla innowacyjny charakter marki Glenfiddich, oraz jej dążenie do eksploracji nowych dróg
interpretowania tradycyjnych cech whisky.

Dodatkowo, interaktywność (w przypadku aplikacji) pozwala użytkownikom eksperymentować z różnymi wariantami smaków i obrazów. To buduje angażujące doświadczenie, w którym odbiorcy wchodzą w interakcję z marką w kreatywny i atrakcyjny sposób.

Podsumowując, „Maszyna Smaków” to połączenie sztucznej inteligencji z marką whisky może wzmocnić aspekty rzemiosła, unikalnych smaków i ekskluzywności produktu, tworząc jednocześnie innowacyjne i
angażujące doświadczenie dla odbiorców.

Pełną treść rozmowy możecie obejrzeć na oficjalnej stronie kampanii „Where Next? Kreatorzy Zmian”.